4-all-1
4-tips-4
4-tips-41

#1 Διαλογισμός

Έρευνες έχουν δείξει ότι λίγα λεπτά διαλογισμού την ημέρα μπορούν να σε κάνουν λιγότερο επιρρεπή στο άγχος. Είναι απλό, κάθεσαι στο πάτωμα με ίσιο τον κορμό, κλείνεις τα μάτια σου και συγκεντρώνεσαι στο να επαναλαμβάνεις μία συγκεκριμένη φράση – δυνατά ή από μέσα σου – που έχει για εσένα θετική αξία (π.χ. «Νιώθω γαλήνη» ή «Με αγαπάω»). Τοποθέτησε το χέρι σου στην κοιλιά σου για να συγχρονίσεις την επανάληψη της φράσης με τις αναπνοές σου και προσπάθησε να αποστασιοποιηθείς από άλλες σκέψεις.

4-all-2

#2 Να είσαι παρών

Προσπάθησε να κατεβάσεις λίγο τους ρυθμούς της καθημερινότητάς σου. Ναι, γνωρίζουμε ότι είναι πολύ δύσκολος στόχος όταν χρειάζεται να τσεκάρεις χίλια πράγματα από τη λίστα σου, όμως είναι πολύ σημαντικό, και ακόμα και 5 λεπτά την ημέρα είναι αρκετά για να απαλλαχτείς από το άγχος της καθημερινότητας. Πέρνα 5 λεπτά κάθε μέρα στο να εστιάζεις σε μία συμπεριφορά με επίγνωση. Παρατήρησε την αίσθηση που σου δημιουργεί ο αέρας όταν φυσάει στο πρόσωπο σου, όταν περπατάς ή την αίσθηση των ποδιών σου να ακουμπούν το έδαφος. Όταν τρως το μεσημεριανό σου, αφοσιώσου στην αίσθηση και τη γεύση της κάθε μπουκιάς. Με τον καιρό θα παρατηρήσεις ότι όταν κάνεις αυτήν την άσκηση θα σε συνεπαίρνει μία αίσθηση γαλήνης και ηρεμίας. Γιατί αξίζει να είμαστε παρών στη ζωή.

4-tips-42
4-all-2
4-tips-43

#3 Ενεργοποίησε τις αισθήσεις σου

Η ενεργοποίηση των αισθήσεών σου είναι μία καλή μέθοδος για να γίνεις πιο αποδοτική όταν νιώθεις πως δεν μπορείς να συγκεντρωθείς. Παράλληλα μπορεί να σε βοηθήσει να αποβάλλεις ένα μέρος του συσσωρευμένου άγχους. Το κλειδί είναι να βρεις ποια αίσθηση είναι πιο αποτελεσματική για εσένα. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι ηρεμούν με το να ακούνε μουσική, άλλοι όμως ηρεμούν περισσότερο με το να κοιτούν οικογενειακές φωτογραφίες. Θα ήταν καλό να δοκιμάσεις διάφορες ασκήσεις για την κάθε αίσθηση ξεχωριστά για να δεις ποια λειτουργεί καλύτερα για εσένα, ώστε να επιτύχεις τα βέλτιστα επίπεδα χαλάρωσης. Αυτή η άσκηση είναι ιδανική για κάθε περιβάλλον, είτε βρίσκεσαι στην άνεση του σπιτιού σου, είτε στο γραφείο.

4-all-2

#4 Βαθιές ανάσες

Η βαθιά ανάσα συνδέεται με όλες τις παραπάνω ασκήσεις και παίζει καίριο ρόλο στην αποβολή του άγχους. Δώσε στον εαυτό σου ένα πεντάλεπτό διάλειμμα από το πρόγραμμα σου ώστε να αφοσιωθείς στην αναπνοή σου. Κάθισε με τον κορμό ίσιο, κλείσε τα μάτια σου και τοποθέτησε το χέρι σου στην κοιλιά σου. Πάρε αργά μία αναπνοή από την μύτη, παραμένοντας αφοσιωμένη στη αίσθηση της διαδρομής της αναπνοής από το κεφάλι στην κοιλιά σου. Κάνε το αντίστροφο κατά τη διάρκεια της εκπνοής αλλά απελευθέρωσε τον αέρα από το στόμα σου.
*Το καλό, με όλες τις παραπάνω ασκήσεις είναι ότι μπορούν να σε βοηθήσουν ανεξαρτήτως που βρίσκεσαι, είτε σπίτι ή στο γραφείο.

4-tips-44
4-all-2
4-tips-45

#5 Βάλε τη φύση στη ζωή σου

Το άγχος και το αποτελεί ένα φαινόμενο που συνοδεύει την ζωή ενός σύγχρονου ανθρώπου. Πρόκειται για μια βιολογική χημική διεργασία την οποία δημιουργεί ο οργανισμός σε καταστάσεις έντονης πίεσης και συναισθηματικής φόρτισης. Η ουσία νορεπινεφρίνη εκκρίνεται σε ικανές ποσότητες και κατ’ επέκταση νιώθεις άγχος. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες επιλογές που μπορείς να κάνεις για να καταπολεμήσεις αυτό το ανεπιθύμητο συναίσθημα. Η καλύτερη όλων είναι μια βόλτα στην φύση. Ο άνθρωπος είναι κομμάτι της φύσης, προήλθε από εκεί και πάντα εκεί θα βρίσκει τις λύσεις!

4-all-2

#6 Γέλα μετα μουσικής

Το άγχος είναι ένας παράγοντας ο οποίος μπορεί να φαίνεται δύσκολο να αλλάξει. Ωστόσο, ίσως μόνο να φαίνεται! Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί κάποιος να εφαρμόσει στη καθημερινότητά του, ώστε να αποφορτίζεται από τη πίεση της ημέρας. Εδώ, μπορείς να βρεις μερικά tips για να αισθάνεσαι cool και να αφήσεις στην άκρη το άγχος. Γέλιο! Ναι και όμως, αυτή η μικρή και τόσο απλή συνήθεια σε αποφορτίζει όχι μόνο ψυχικά αλλά και σωματικά. Το γέλιο μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης, δηλαδή την ορμόνη που προκαλεί stress και αυξάνει τις ενδορφίνες οι οποίες βοηθούν τη διάθεσή σου. Επομένως, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να βρεθείς κοντά σε άτομα που σε κάνουν να γελάς! Κάτι άλλο που μπορείς να κάνεις είναι να ακούς απαλή μουσική! Έχει αποδειχθεί ότι η απαλή μουσική μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση του σώματος, τους καρδιακούς παλμούς και το άγχος! Επίλεξε τα αγαπημένα σου τραγούδια και άσε το μυαλό σου να αισθανθεί τις μελωδίες! Διώξε το άγχος και κράτα μόνο τη καλή σου διάθεση!

4-tips-46
4-all-2
4-tips-47

#7 Διαχειρίσου το άγχος σου

Σίγουρα, το άγχος είναι δεδομένο για έναν άνθρωπο που εργάζεται και έχει έντονο πρόγραμμα, προσπαθώντας να τα προλάβει όλα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι κα αδιαχείριστο. Μπορείς πολύ απλά αντί να λες ότι αγχώνεσαι και δεν μπορείς να κάνεις τίποτε για αυτό, να αλλάξεις λίγο στάση ζωής και να πεις στον εαυτό σου ότι το άγχος υπάρχει απλά για να το διαχειρίζεσαι. Εδώ μπορείς να βρεις μερικά εύκολα tips για να ξεκινήσεις την προσπάθεια αλλαγής.

  1. Βάλε την άσκηση στη ζωή σου. Το πιο εύκολο; Δεσμεύσου να περπατάς τουλάχιστον 20 λεπτά κάθε μέρα.
  2. Μίλησε με κάποιον που εμπιστεύεσαι για τις άσχημες σκέψεις που κάνεις. Σκέψου και ελέγξτε με τη βοήθειά του την αξιοπιστία όλων των αρνητικών σκέψεων που έρχονται στο μυαλό σου.
  3. Ακολούθησε ισορροπημένη διατροφή, για να αποφύγεις τυχόν ελλείψεις βιταμινών και μετάλλων.
  4. Βγες έξω με φίλους, διασκέδασε, μην κλείνεσαι στο σπίτι.
4-all-2